ett hus ska det bli

ett hus ska det bli



Välkommen till oss :)
Här bor vi, Peter o Linnea med barnen Ella och Emil, o så en katt i en liten timmerstuga från 1800-talet.
30 min till stad, 2 till badsjö, omgivna av gärden o skog, mitt i ett litet paradis.


Nu börjar huset bli för litet för den växande familjen så det blev att bygga nytt. Det blir ett hus i gammal stil med synligt timmer, glasveranda och breda plankgolv. Här kan du följa processen från penna o papper till inflyttningsfesten!



18 mars 2013

Stolt och överrumplad!!



Gissa om vi blev glad i fredagskväll när jag öppnade och läste posten. Det var senaste numret av Nysågat från Logosol som kommit. Det var ett välfyllt och intressant nummer, med många väldigt bra och relevanta artiklar för oss. Allt från penselmålade svanhalslister, tandläkaren som sadlade om och fann meningen med livet när han började ta hand om skogen med sina hästar, till Björn Christiernssons (som är känd bl.a från hans klädmärke för barn 'BCWW' och Äntligen Hemma) snygga brädväggar på husbygget. Det var väldigt kul att se hur Logosols grundare Bengt-Olov Byström husbygge blev när de flyttat in. Vi som har läst Nysågat i några år har ju fått möjligheten att följa hans spännande bygge.

Vi har funderat på att tillverka våra egna fönster och ytterdörrar eftersom vi inte riktigt hittat någon tillverkare som tillgodoser våra önskemål på låga U-värden, men samtidigt ha snygga profiler på båge och post. Därför var det extra intressant att läsa om Per Blomqvist i Brösarp som sadlade om och började tillverka fönster i gammal stil på egna maskiner. Efterfrågan blev så stor att han startade OscarsHus AB.

Men till slut tar ju även sidorna i kvällsläsningen slut och man kommer till sista sidan, med serier och notiser. Vanligtvis en rolig del av varje tidning, men den här kvällen satte vi kaffet i halsen och fick lite lätt hybris. Jag såg den snygga glesbygdskavajen för barn från BCWW och Björns nuna och tänkte - "åh tänk vad stolta Ella o Emil skulle bli om de hade så fina kläder nästa gång de är med mamma o pappa och snickrar. Det är ju det bästa de vet!"
Tror ni jag blev förvånad när jag fortsatte igenom notiserna och mitt öga fastnade på orden 'Peter och Linnea' och en bild som kändes väldigt bekant  Det var den här bilden jag såg:



Jag hann läsa ända till 'läs mer om projektet på www.etthusskadetbli.blogspot.se' innan min hjärna kopplade att "men.. MEN! Det är ju VI!!! Har VI hamnat i tidningen!?"

Senare på kvällen gick jag till vår blogg och läste några kommentarer på tidigare inlägg och kollade statistiken där jag fick se detta: över 80 personer hade läst senaste blogginlägget!


Känslan av all uppmärksamhet av bloggen var helt obeskrivlig! Det kändes nästan som att vi vunnit en miljon på Lotto! Hela kvällen gick jag rak som en fura och stoltheten gick inte att ta miste på! Ibland är det de små tingen som förgyller vardagen. Tack alla ni som läst och kommenterat och kommit med frågor! Vi har varit dåliga på att följa upp frågorna, men vi ska bättra oss! Tack och på återseende!


1 kommentar:

  1. Hej!
    Hur går det för er? Jag har några funderingar och vill gärna att ni mailar mig på katarina@logosol.se
    Bästa hälsningar
    Katarina Byström
    LOGOSOL AB

    SvaraRadera