ett hus ska det bli

ett hus ska det bli



Välkommen till oss :)
Här bor vi, Peter o Linnea med barnen Ella och Emil, o så en katt i en liten timmerstuga från 1800-talet.
30 min till stad, 2 till badsjö, omgivna av gärden o skog, mitt i ett litet paradis.


Nu börjar huset bli för litet för den växande familjen så det blev att bygga nytt. Det blir ett hus i gammal stil med synligt timmer, glasveranda och breda plankgolv. Här kan du följa processen från penna o papper till inflyttningsfesten!



18 mars 2013

Spännande forum!



Hej!
Måste bara slå ett slag för några intressanta svenska forum för husbyggare! En del kanske ni redan känner till, men jag nämner dem jag känner till, och läser. Jag skriver dem utan speciell inbördes ordning.

  • Nysågat - för dig som har eller är intresserad av att förädla egen skog, med maskiner från Logosol
  • Timrahus - här diskuteras allt som har med timmerhus och knuttimring att göra.
  • Skogsforum - för alla som har egen skog, jobbar i skogen eller bara är intresserad av att lära sig mer om bästa sätten att förädla träd och skog på, vare sig det är storskaligt med dyra maskiner eller småskaligt för eget bruk
  • Byggahus - 'På konsumentens sida', forumet där du hittar allt som har att göra med att bygga, renovera eller snickra. Där kan man lätt spendera många timmar i intressanta diskussioner.


Har du något annat forum som du vill rekommendera? Jag tycker det är väldigt roligt att följa diskussioner och vill gärna lära mig nya saker, så jag skulle tycka det vore jättekul om du delade med dig om forum, hemsidor eller vad du heter på de olika forumen. Du kan även hitta fler bilder på vårt husbygge på min Facebook sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar